אנדגריין | מהו חיתוך אנדגריין | End grain

מהו בוצ'ר אנדגריין?
לוחות חיתוך קצה הם סוג של משטח חיתוך המציע יתרונות מובהקים על פני חומרים אחרים כמו פלסטיק או לוחות עץ רגילים. הם בנויים על ידי סידור בלוקי עץ כך שהקצוות החתוכים של הסיבים פונים כלפי מעלה, ויוצרים דוגמה הדומה ללוח שחמט. הכיוון הייחודי הזה של גרגר העץ מביא מספר יתרונות.

מה זה בוצ'ר EndGrain

בוצ'ר הפך לשם גנרי לכל קרשי החיתוך אך למעשה יש מספר סוגים של קרשי חיתוך והגשה וההבדלים ביניהם רבים ומשמעותיים.

בוצ'ר או באנגלית Butcher, פירושו קצב.

בעבר קצבים היו מפרקים את הבשר על גזעים גדולים כך שהיו מעמידים אותם על הקרקע וקצה הגזע ("הגדע") – ENDGRAIN – פנה כלפי מעלה והפך להיות משטח העבודה. עם הזמן, צורת העבודה הזו התפתחה והתחילו להכין עמדות כאלו בעזרת מספר קוביות עץ אשר היו מודבקות אחת לשנייה כאשר קצה סיב העץ פונה למעלה, לעמדות האלה קראו בוצ'ר על שם הקצב שהיה משתמש בהן.

כיום אני מייצרים קרש חיתוך גדוע – End grain cutting board שניתן להשתמש בו כקרש חיתוך בבית וכמיטב המסורת עדיין נקרא בוצ'ר.

למה מומלץ להשתמש בבוצ'ר EndGrain לעומת לוחות סייד-גריין:

  • בוצ'ר EndGrain יציב יותר ומחזיק מעמד זמן יותר.
  • בבוצ'ר EndGrain המשטח קשה פי 1.6 מסייד-גריין.
  • כשעובדים עם בוצ'ר EndGrain הסכינים נשארים חדים ואינם זקוקים להשחזות תכופות, הסכין יחתוך בין הסיבים כאשר הסכין עובר ביניהם, לעומת קרש סייד-גריין בו הסכין יחתוך את הסיבים עצמם מה שיגרום לשחיקה מהירה יותר של הסכין ולחיתוך סיבי העץ שאם הזמן יפלטו מן המשטח.
  • בוצ'ר EndGrain פחות רגיש לזיהום חיידקי מיכוון שאחרי חיתוך הסיבים חוזרים למקומם וציפוי שמן מגן מפני חדירת חיידקים לתוך הסיבים. הסיבים נפתחים ונסגרים כתגובה לטיפול בשמן שגם מבטיח את רמת ההיגיינה הגבוהה ביותר וגם שומר על המראה הייחודי של המשטח.

חיתוך EndGrain

 

 

שתפו אותנו...

הפופולריים ביותר

קבלו עדכונים שוטפים

הרשמו לניוזלטר

ללא ספאם, הודעות על מוצרים חדשים ועדכונים בלבד.

Be the first to know about new arrivals and promotions

סל הקניות שלך ריק כרגע.

חזור לחנות

פתח צ'אט
1
שלום, איך אפשר לעזור?